Home office – věnujte pracovnímu místu pozornost

Pro někoho pár hodin sezení u počítače, pro jiného jeden den v týdnu. Jsou však tací, pro které je to každodenní realita – aneb PRÁCE Z DOMOVA.

V kanceláři nemáme příliš možnost výběru místa, kde budeme pracovat. Při práci z domova můžeme svůj pracovní prostor výrazně ovlivnit. V případě, že budete prací trávit mnoho hodin denně, mějte na paměti, že je nutné věnovat zařízení domácí kanceláře opravdu velkou pozornost. V opačném případě by se to mohlo negativně odrazit na našem zdraví.

Žádné zbytečnosti

Obvyklým problémem bývá nedostatek prostoru, proto ho musíme využít co nejúčelněji. Omezeni však můžeme být i finančními prostředky na jeho vybavení. Výběr se nesnažte uspěchat. Výhodou domácího pracoviště je, že si vše můžete zařídit podle svých potřeb a zvyků. Vhodné je sepsat si, co považujete za nezbytně nutné pro svou práci. Vybraný nábytek si v prodejně vyzkoušejte a zjistěte, co se osvědčilo jiným.

Nezbytné nutnosti

  • Stůl – pokud vám nevyhovuje pevná výška, můžete vybírat z polohovacích stolů či si ho nechat vyrobit na míru. Hloubku volte tak, abyste seděli v dostatečné vzdálenosti od obrazovky, což je 50 – 60 cm a ještě vám zbyl prostor pro klávesnici. Některé počítačové stoly umožňují umístění klávesnice do speciální výsuvné zásuvky. Horní třetina zobrazovací plochy by měla být přibližně ve výšce očí, aby nedocházelo ke zbytečné zátěži krční páteře.
  • Židle – důležité je vybrat židli s kvalitními ergonomickými prvky, tzn. nastavitelnou výškou, sedátko by mělo být dostatečně hluboké a široké. Měla by mít opěrátko a područky. Opomenout byste neměli ani nosnost konstrukce. Nevýhodou může být, že většina kancelářských židlí je opatřena kolečky, což není příliš vhodné pro běžné koberce v domácnosti.
  • Osvětlení – ideální je osvětlení pracovní plochy přirozeným světlem zleva. Chybět by neměly vhodné sluneční clony – rolety, žaluzie.

Renata Bachtíková

Learn More →